ارائه طرح پیشنهادی پلان بهسازی ناحیه چهارم شهر هرات به وکلای گذر، متنفذان، زنان و جوانان این ناحیه

Anonymous (not verified)
شنبه ۱۳۹۹/۶/۲۹ - ۱۵:۴۸
Presenting the proposed plan for the improvement of the fourth district of Herat city to the lawyers of Gozar, influential people, women and youth of this district

طرح پیشنهادی پلان بهسازی ناحیه چهارم شهر از سوی مسئولان برنامه «حمایت اتحادیه اروپا از شاروالی هرات» با حضور داشت غلام حضرت مشفق شاروال هرات، دکتور عبدالله فایز رئیس پوهنتون هرات، فریدون سروری رئیس شهرسازی، عبدالرحمن مولوی‌زاده معاون بورد مشورتی و آمر این ناحیه به وکلای گذر، متنفذان، زنان و جوانان ارائه گردید.

در برنامه امروزی؛ جزئیات مشرح پلان بهسازی ناحیه چهارم از جمله تشیخص نیازمندی‌های زیربنایی، خدمات عامه، مراکز آموزشی، فضای سبز و موارد مهمی ازین دست با بزرگان این ناحیه شریک شده و بزرگان این ناحیه در چندین گروه کاری پس از تحلیل و بررسی آن نظریات خویش را مطرح نمودند.

غلام حضرت مشفق شاروال هرات با بیان این مطلب که شهر هرات طی سال‌های گذشته به‌صورت غیرمعیاری رشد کرده است، تاکید نمود که در آینده این معضل به یک بحران جبران ناپذیر مبدل خواهد شد؛ و اما با ترتیب و پس از منظور شدن این پلان، اداره شاروالی از انکشاف غیرمعیاری جلوگیری کرده و انکشاف شهر را به سوی معیاری‌سازی سوق می‌دهد.
شاروال هرات ضمن ابراز سپاس از تلاش‌های مشترک کادرهای علمی پوهنتون هرات، ریاست شهرسازی و مدیریت برنامه «حمایت اتحادیه اروپا از شاروالی هرات» برای ایجاد پلان بهسازی ناحیه چهارم، اظهار داشت که نواحی هیچ شهری در کشور پلان بهسازی ندارد و خوشبختانه هرات نخستین شهری‌ست که موفقانه توانسته است این پلان را در ۱۵ ناحیه شهری خود به مرحله اجرایی قرار دهد.

در ادامه دکتور عبدالله فایز رئیس پوهنتون هرات تشخیص نیازمندی‌های اساسی و زیربنایی نواحی شهری را در قالب پلان بهسازی برای هر شهری مهم و ارزشمند دانسته و ۳ سه اصل توسعه‌ی جهانی در ساختار این پلان که همانا انکشاف متوازن، حفظ اصالت شهر و عدم تمرکزگرایی در حصه خدمات‌رسانی را قابل توجه عنوان نمود.

در همین حال انجینیر احمدجاوید سجاد مدیر برنامه «حمایت اتحادیه اروپا از شاروالی هرات» با تشریح پیشرفت امور و وضعیت موجوده‌ی نواحی شهری، یادآور شد که در پلان بهسازی ناحیه چهارم زیرساخت‌های مورد نیاز در محلات، ساختارهای خدماتی، فضای سبز و مراکز آموزشی پیش‌بینی شده و با تطبیق این معیارات نیازهای این ناحیه و باشندگان آن برای چندین سال مرفوع خواهد شد.
وی از جریان پروسه سروی در نواحی شهری سخن گفته، خاطر نشان کرد که معلومات مکمل پلان سروی ناحیه چهارم به دو صورت (اجتماعی و تخنیکی) از سوی متخصصین این برنامه جمع‌آوری گردیده و نیازهای این ناحیه مطابق به نفوس، اقتصاد و مساحت آن به‌گونه بسیار دقیق ترتیب شده است.

در اخیر برنامه؛ فریدون سروری رئیس شهرسازی و عبدالرحمن مولوی‌زاده معاون بورد مشورتی پیرامون تشریک مساعی و همکاری مشترک باشندگان ناحیه چهارم به‌منظور تحقق شاخصه‌های انکشافی و تطبیق اساسات زیربنایی این پلان سخن گفته و از آنان خواستند که به یک منطقه و یک محل نیاندیشند، بلکه به یک شهر بزرگ و انکشاف یافته بیاندیشند.

Presenting the proposed plan for the improvement of the fourth district of Herat city to the lawyers of Gozar, influential people, women and youth of this district

 

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۵ - ۸:۲۲
Background image

معرفی و آغاز به کار رئیس جدید حکومت داری شهری به همکارانش از سوی شاروال هرات و هیئت همراه اش

مولوی عبدالاحد خیرخواه به حیث رئیس جدید حکومت داری شهری شاروالی هرات از سوی الحاج ملا نعمت الله حسن صاحب شاروال هرات، مولوی جلال الدین حقدوست معاون شاروالی و شماری دیگر از مسئولان بخش. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ - ۹:۲۸
Background image

افتتاح آغاز کار اعمار ملکیت‌های ۶، ۷ و ۸ ریاست شاروالی هرات واقع در جاده جنوبی مسجد جامع بزرگ هرات

کار پروژه اعمار ملکیت‌های ۶، ۷ و ۸ ریاست شاروالی هرات در جاده جنوبی مسجد جامع بزرگ شهر به هزینه بیش از ۳۲ میلیون افغانی از بودجه ذخیروی شاروالی از سوی  الحاج ملا نعمت الله حسن صاحب. . .

چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۴ - ۱۲:۵
Background image

تطبیق پلان عملیاتی کمیسیون نظم شهری در ساحات مختلف شهر

باحضورداشت مسئولان و پرسنل تنظیم و امور مارکت‌ها، پولیس واحد انضباط شهری، مدیریت عمومی ترافیک سد معابر ساحات پل کارآباد، نمبریک، تانک مرکز و سرک جکان به گونه کامل پاکسازی گردید.

گفتنیس. . .

BACK TO NEWS