کنفرانس فرهنگ شهرنشینی به منظور تقویت آن در هرات برگزار گردید

Anonymous (not verified)
چهارشنبه ۱۳۹۹/۹/۵ - ۷:۵۸
An urban culture conference was held in Herat to strengthen it

کنفرانس فرهنگ شهرنشینی تحت عنوان رقابت طرح برتر تقویت فرهنگ شهرنشینی، با حضورداشت محمدنصیر حمیدی رئیس عمومی حکومتداری شهری معینیت شاروالی‌های اداره مستقل ارگان‌های محلی، مونسه حسن‌زاده معاون اجتماعی مقام ولایت، منصور علیزی رئیس حکومتداری شهری اداره شاروالی، آریا رؤفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ، مسئولین و فرهنگیان شهر هرات برگزار گردید.

محمدنصیر حمیدی رئیس عمومی حکومتداری شهری معینیت شاروالی‌ها هدف از برگزاری این کنفرانس را درگیرساختن و همکار ساختن سائر ادارات در کنار شاروالی برای تقویت فرهنگ شهرنشینی عنوان نموده تا تغییرات مثبت در مقابل ناهنجاری‌های اجتماعی را در شهرهای کشور بوجود آورند.
آقای حمیدی اظهار می‌دارد که برای تقویت فرهنگ شهرنشینی ۷ طرحی که از سوی پوهنتون‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی دولتی و خصوصی ولایت هرات ارائه شده، گزینش شده و بهترین طرح پس از تأیید هیئت ژوری میان ولایات زون غرب به اداره مستقل ارگان‌های محلی سپرده می‌شوند.

در همین حال مونسه حسن‌زاده معاون اجتماعی مقام ولایت هرات هم با حضور در این برنامه، نقش همکاری سائر ادارات را در کنار شاروالی برای تقویت فرهنگ شهرنشینی بسیار موثر و کارا عنوان کرد.
بانو حسن‌زاده تأکید کرد که شاروالی‌ هرات با همکاری و سهم گرفتن دیگر ادارات در عملی‌سازی طرح‌ها و تقویت آن بهتر عمل کرده و موفق خواهد شد.

در ادامه مسئولان ادارات شاروالی، اطلاعات و فرهنگ و پوهنتون این ولایت می‌گویند که تاکنون بخش کوچکی از مشکلات شهری و فرهنگ شهرنشینی شناخته شده و باید مشکلات اساسی برای رفع آن شناسایی گردد.
آنان با اشاره به این مطلب فرهنگ را مجموعه پیچیده‌ای از کنش‌ها، عادت‌ها، باورها، رفتارها و دیگر موارد می‌داند که تغییر آن زمان‌بر بوده و نیاز به زمان بیشتر و تلاش بیشتر برای بهبود آن دارد.
آنان همچنین اظهار داشتند که شاروالی به تنهایی نمی‌تواند در این راه موفق باشد و نیازمند به همکاری سایر ادارات دارد و برای تقویت فرهنگ شهرنشینی از داخل خانه باید شروع کرد و هر فرد می‌تواند با رعایت اصول و موارد مهم در این راستا سهیم گردد.

گفتنی‌ست که پس ازین کنفرانس قراراست سه طرح نهایی شده از سوی هیئت ژوری، به دسترس فرهنگیان، متنفذان، جوانان و وکلای گذر قرار گیرد تا مطابق به ناهنجاری‌های فعلی شهر، نظریات آنان برای بهبود در طرح‌ها گنجانده شوند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۵ - ۸:۲۲
Background image

معرفی و آغاز به کار رئیس جدید حکومت داری شهری به همکارانش از سوی شاروال هرات و هیئت همراه اش

مولوی عبدالاحد خیرخواه به حیث رئیس جدید حکومت داری شهری شاروالی هرات از سوی الحاج ملا نعمت الله حسن صاحب شاروال هرات، مولوی جلال الدین حقدوست معاون شاروالی و شماری دیگر از مسئولان بخش. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۰ - ۹:۲۸
Background image

افتتاح آغاز کار اعمار ملکیت‌های ۶، ۷ و ۸ ریاست شاروالی هرات واقع در جاده جنوبی مسجد جامع بزرگ هرات

کار پروژه اعمار ملکیت‌های ۶، ۷ و ۸ ریاست شاروالی هرات در جاده جنوبی مسجد جامع بزرگ شهر به هزینه بیش از ۳۲ میلیون افغانی از بودجه ذخیروی شاروالی از سوی  الحاج ملا نعمت الله حسن صاحب. . .

چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۴ - ۱۲:۵
Background image

تطبیق پلان عملیاتی کمیسیون نظم شهری در ساحات مختلف شهر

باحضورداشت مسئولان و پرسنل تنظیم و امور مارکت‌ها، پولیس واحد انضباط شهری، مدیریت عمومی ترافیک سد معابر ساحات پل کارآباد، نمبریک، تانک مرکز و سرک جکان به گونه کامل پاکسازی گردید.

گفتنیس. . .

BACK TO NEWS